صتعت صتعت .

صتعت

ربات ها در توليد

در سطح جهاني، ربات‌هاي مجهز به هوش مصنوعي با قابليت‌هاي يادگيري مستقل، چشم‌انداز توليد را متحول مي‌كنند.


ربات ها در توليد
كلمه ربات ريشه اسلاوي دارد، معني مرتبط با كار، و به همين دليل است كه مرتبط شده است، رايج ترين توجيه براي استفاده از ربات اين است كه كارهاي سخت و يكنواخت و اغلب دشوار را از بين مي برد. يا براي كارگران انساني خطرناك است. اولين ربات مدرن توسط جورج ديول، مخترع آمريكايي در سال 1954 به ثبت رسيد، اما تنها در اوايل دهه 60 توسط جنرال موتورز مورد استفاده قرار گرفت، بنابراين تاريخچه ربات اچ ام اي مدرن تنها حدود 6 دهه است. اما نمونه‌هايي از چنين تلاش‌هايي وجود دارد كه حتي قرن‌ها قبل از عصر مشترك براي كاهش تلاش انسان‌ها با كمك چنين ابزارهايي انجام شده است و تلاش تا امروز ادامه دارد. امروزه ربات‌ها انقلابي در توليد ايجاد كرده‌اند و كشورهاي پيشرو در قرعه‌كشي توليد - ژاپن، آلمان، كره، چين و ايالات متحده آمريكا از جمله كشورهايي هستند كه در تعداد نصب ربات‌ها پيشرو هستند. در حال حاضر هند در بين كشورها از نظر نصب ربات در رتبه يازدهم قرار دارد.

بنابراين چه عواملي در تراكم كم ربات در هند به طور كلي نقش دارند؟


راشمي رنجان موهاپاترا
با توجه به عوامل موثر بر تراكم ربات، هزينه ربات ها يك عامل اصلي است. فقدان كارگران ماهر براي كار با روبات ها نيز دليلي است. راشمي رانجان موهاپاترا، مدير عامل آسياي جنوب شرقي و هند، كمپي، مي‌گويد: ارتقاء مهارت و مهارت مجدد كاركنان براي ايجاد توانايي آنها در كار با روبات‌ها ضروري است و اين در درازمدت كمك خواهد كرد. اما هند در بخش روباتيك در حال ظهور است. بيشتر صنايع در حال تجهيز خطوط توليد خود به روبات ها هستند. آمار فعلي نشان مي دهد كه اتوماسيون تقاضاي زيادي دارد. پس از قرنطينه، صنايع در تلاش هستند تا ربات‌هاي بيشتري را براي اطمينان از توليد يكپارچه نصب كنند. براي خواندن پاسخ كامل اينجا را كليك كنيد


متئو داريول
متئو داريول، استراتژيست اصلي نوآوري در Bosch Rexroth، كه با آنچه موهاپاترا مي‌گويد موافق است، مي‌گويد: «متاسفانه، من در بازار هند متخصص نيستم، اما مي‌توانم دلايلي را از ديدگاه جهاني بيان كنم. من مجبور نيستم كسي را در مورد افزايش عملكردي كه روبات‌ها مي‌توانند ايجاد كنند، متقاعد كنم. plc آنچه من مي خواهم به آن اشاره كنم عوارض جانبي استفاده از ربات ها است: هزينه سرمايه اوليه زياد، روبات ها رايگان نمي آيند، بسته به كاربرد آنها مي توانند بسيار گران باشند. اگر افزايش عملكرد كم باشد، فرض كنيد فقط چند درصد باشد، در اين صورت ممكن است ديدن بازگشت سرمايه شما بيشتر طول بكشد. و برنامه‌نويسي و نگهداري ربات‌ها به مهارت‌هاي بسيار خاصي نياز دارد: از نقطه نظر نرم‌افزار، فروشندگان ربات داراي زبان‌هاي اختصاصي هستند كه به افراد تاييد شده در كاركنان كارخانه (يا در يك شركت خدمات مهندسي مجاور) نياز دارند. براي خواندن پاسخ كامل اينجا را كليك كنيد


ميهير پنجابي
"من فكر مي كنم صنعت هند ذاتاً توسط دو فلسفه هدايت مي شود - "نياز مادر اختراع است" - "Jugaad" براي حل مشكلات زندگي واقعي. ميهير پنجابي، مدير معمار راه حل‌هاي هوش مصنوعي، اظهار مي‌دارد: «پول مهم است» - تحليل مستمر هزينه و فايده. ميهير نيز همين دلايل را مي‌داند: دسترسي با هزينه‌هاي مقرون‌به‌صرفه، پشتيباني از اكوسيستم و اپراتورهاي ماهر يا فقدان آن‌ها به‌عنوان دلايل تعداد كم روبات‌ها در هند، اما دليل چهارمي را نيز به آن اضافه مي‌كند - مهندسي ديجيتال. ميهير خاطرنشان مي كند: «صنايع براي مدتي در مورد ديجيتال شدن صحبت مي كردند، اما پذيرش آن مانند هر تغيير مخرب ديگري كند بوده است. براي خواندن پاسخ كامل اينجا را كليك كنيد


جان ليوينگستون
صنعت خودرو در هند - در سطح جهاني رقابتي - در استقرار روبات‌هايي كه تقريباً نيمي از نصب را تشكيل مي‌دهند، پيشتاز است. بنابراين، چه بخش هايي غير از خودروسازي هستند كه مي توانند از ربات هاي بيشتري استفاده كنند؟ ربات‌ها براي كمك به انسان‌ها و تكرار اعمال آن‌ها ساخته شده‌اند. آنها را مي توان در صنايع توليدي، تحقيقاتي، هوافضا، بيمارستان ها، اكتشافات زمين شناسي، امنيت و بازرسي، توليد انبوه كالا و غيره استفاده كرد! جان ليوينگستون، بنيانگذار مديرعامل و معمار محصول، Johnnette Technologies Pvt Ltd. مي گويد: دقت، كارايي، ابزار ايمني و توانايي آنها براي رسيدن به مكان هاي غيرقابل دسترس، انقلابي را در سال هاي آينده به ارمغان خواهد آورد.

به گفته راشمي رنجان موهاپاترا، رباتيك و هوش مصنوعي فناوري‌هاي عصر جديدي هستند كه توسط صنايع براي بهبود كيفيت توليد مورد استفاده قرار مي‌گيرند. وي تصريح كرد: به غير از بخش خودرو، ربات ها در صنايعي مانند برق و الكترونيك، شيميايي، ماشين آلات، زيست پزشكي، تحقيقات دفاعي، غذا و نوشيدني و غيره مجهز هستند.

"به طور بالقوه هر عمليات مونتاژ دستي مي تواند با استفاده از روبات ها/كوبات ها خودكار شود. من بخش هاي اصلي را مي بينم: نيمه هادي ها، مونتاژ دقيق، CNC و ساخت افزودني ها. اگر مفهوم «ربات» (استاتيك) را به «AGV» (ربات‌هاي متحرك) بسط دهيم، بخش مهم ديگري كه پتانسيل بالايي دارد، اينترالجستيك است. انبارها عالي هستند

ارزش گذاري و حل مشكلات زمين به طور موثر. اقتصاد - آنها با يك برنامه سربه سر روشن و سريع مقرون به صرفه هستند. و اكوسيستم - آنها به راحتي از جمله قطعات يدكي و خدمات در دسترس هستند، ميهير توضيح مي دهد.

آيا استفاده روزافزون از هوش مصنوعي و يادگيري ماشيني، تقويت بسيار مورد نياز را براي استفاده گسترده تر از روبات ها فراهم مي كند؟ خوب، اينها بازيگران نقش مهمي در صنعت رباتيك هستند. جان ليوينگستون مي‌گويد: با استفاده از هوش مصنوعي و ML، آنها به ربات كمك مي‌كنند تا داده‌هاي فيزيكي و لجستيكي را درك كند تا فعال باشد و مطابق با آن پاسخ دهد. توانايي روبات‌ها براي اجتناب از موانع و تعامل پويا تنها به اين دليل است كه ML و هوش مصنوعي نقش درستي در تشخيص اشياء با جزئيات بيشتر ايفا مي‌كند. او مي افزايد: آنها تمايل دارند ربات هايي بسازند تا از نظر تشخيص كار و حل مسئله به سطوح انساني برسند و از اين رو اين شكاف را پر مي كنند تا كاملاً خودمختار شوند.

راشمي رانجان موهاپاترا همچنين بر اين نكته تاكيد دارد كه هوش مصنوعي، يادگيري ماشين و رباتيك با هم تركيب شده‌اند، بعد جديدي از تكنيك‌هاي اتوماسيون را باز مي‌كنند. با حركت بخش جوش به سمت اتوماسيون صنعتي، KEMPPI چشم انداز ارتقاء فناوري جوشكاري با هوش مصنوعي را دارد. ما به معرفي منابع قدرتي كه هر رباتي عاشق آن مي شود ادامه خواهيم داد.» او درباره تجربه در شركت خود مي گويد.

كاملاً، متئو داريول موافق است. "هوش مصنوعي با "الكتريسيته جديد" مقايسه شده است، اما ما هنوز نمي توانيم دامنه كامل آن را درك كنيم. اين فناوري بسيار فراگيرتر خواهد بود و امكان پذيرش سريعتر راه حل هاي جديد روباتيك را فراهم مي كند. «هوش لبه چيزي است كه من تقريباً بيش از 3 سال است كه به آن بشارت داده‌ام، و من قوياً معتقدم كه آينده همه چيز در مورد هوش لبه‌اي مشترك است، جايي كه موجودات هوشمند - انسان‌ها و روبات‌ها - به طور فعال با يكديگر همكاري مي‌كنند تا واقعيت‌هاي پيچيده را حل كنند. ميهير پنجابي آن را مي‌بيند: مشكلات جهاني.

توانايي روبات ها براي اجتناب از موانع و تعامل پويا تنها به اين دليل است كه ML و AI نقش درستي در تشخيص اشياء با جزئيات بيشتر دارند. آنها تمايل دارند ربات هايي بسازند تا از نظر تشخيص كار و حل مسئله به سطوح انساني برسند و از اين رو شكاف را براي تشكيل كاملاً خودمختار پر مي كنند. جان ليوينگستون بحث را خلاصه مي كند، هوش مصنوعي و ML هنوز در مراحل ابتدايي خود در رابطه با برنامه هاي روباتيك هستند، اما آنها در حال حاضر تأثير مهمي دارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۵:۵۷ توسط:شاهان موضوع: نظرات (0)

نرم افزارهاي PLC و HMI مي توانند زمان توسعه اپليكيشن را كاهش دهند

نرم افزارهاي PLC و HMI مي توانند زمان توسعه اپليكيشن را كاهش دهند
23 اكتبر 2015 | اخبار، PLC ها و رايانه هاي شخصي صنعتي

 

نرم افزار UniLogic كه استفاده از آن ساده و بسيار شهودي است، يك محيط برنامه نويسي يكپارچه براي خط UniStream برنده جايزه Unitronics است، كنترلرهاي فشرده PLC + HMI با ورودي/خروجي روي برد.

UniLogic شما را قادر مي سازد Ladder را كدنويسي كنيد، صفحه هاي HMI و صفحات وب را طراحي كنيد، سخت افزار را پيكربندي كنيد، ارتباطات را راه اندازي و پياده سازي كنيد، به طور بالقوه زمان توسعه را تا 50 درصد كاهش دهيد.

با موقعيتي كه دارم، صدها PLC را به معناي واقعي كلمه آزمايش كرده‌ام و هيچ‌كدام سطح قابليت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري را مانند Unitronics ارائه نكرده‌اند. پلتفرم جديد Unilogic اين و موارد ديگر را به سطح كاملاً جديدي رسانده است. نمونه سازي سريع، همراه با پشتيباني مشتري درجه يك Unitronic، پروژه فعلي ما را واقعاً به يك تجربه شگفت انگيز تبديل كرده است - پاتريك مولان، تحقيق و توسعه، Fulton Boiler

10 ويژگي برتر Unilogic:

1. طراحي ارگونوميك يكپارچه - همه چيز قابل مشاهده است
همه اجزاي برنامه به طور منطقي در "Solution Explorer" سازماندهي شده اند: پيكربندي سخت افزار، توابع نردبان، صفحه نمايش HMI و سرور وب، اقدامات، جداول داده، نمونه برداري داده، و همچنين تمام جنبه هاي ارتباطات از پيكربندي گرفته تا پيامك و ايميل. جعبه ابزارهاي حساس به زمينه در حين كار تغيير مي كنند و فقط گزينه ها و عملكردهاي مربوطه را ارائه مي دهند.

2. Structs - پايگاه داده برچسب روي استروئيدها
ساختارها گروه هايي از برچسب هاي داده از انواع مختلف هستند كه در يك واحد منطقي واحد سازماندهي شده اند. UniLogic به طور خودكار ساختارها را در طول فرآيند برنامه نويسي ايجاد مي كند تا از پيكربندي سخت افزار پشتيباني كند و از عملكردهاي پيچيده مانند ارتباطات و كنترل PID پشتيباني كند.
قدرت برنامه نويسي خود را با ايجاد ساختارهاي خاص براي سرويس دهي به عملكردهاي برنامه و استفاده مجدد از آنها در طول برنامه، به خصوص با UDFB ها (بلاك هاي تابع تعريف شده توسط كاربر) تقويت كنيد. يك ساختار را به عنوان داخلي يك UDFB تعريف كنيد تا به آن اجازه دهيد به عنوان يك عملكرد مستقل عمل كند و در هر پروژه اي مورد استفاده مجدد قرار گيرد.

3. برنامه نويسي نردبان سرعت
ويرايش نردبان تقريباً بدون خطا است. عمل كشيدن و رها كردن به طور خودكار عناصر را در جاي خود مي‌چسباند. نرم افزار UniLogic به اين معني است كه شما يكبار آن را بنويسيد و ساختارهاي كدي را ايجاد كنيد كه مي توانند در پروژه ها استفاده شوند. كارايي را از طريق UDFB ها (بلاك هاي عملكرد تعريف شده توسط كاربر)، عملكردهاي مستقلي كه براي انجام كارهاي خاص ايجاد مي كنيد، مانند كنترل فر، افزايش دهيد.

4. ابزارهاي داده قدرت - نمونه‌بردار داده، جداول داده، دستور العمل‌ها
Data Sampler شما را قادر مي سازد تا داده هاي برنامه پويا، مانند مقادير خروجي را در فواصل زماني ثابت در فايل هاي روي كارت SD ضبط كنيد. همچنين مي توانيد نمونه هاي داده را به عنوان نمودارهاي روند در صفحه HMI نشان دهيد.
جداول داده ها يك ويژگي منحصر به فرد قدرت Unitronics هستند. شما از آنها براي سازماندهي و دستكاري داده ها از طريق توابع نردبان، ايجاد گزارش هاي داده، ايجاد و پياده سازي دستور العمل ها، واردات/صادرات مقادير از/به اكسل، اجازه وارد كردن/ويرايش داده ها به جداول داده از طريق پانل و موارد ديگر استفاده مي كنيد.

5. نمايشگرهاي زيباي HMI را طراحي كنيد – پخش ويدئو
هنگامي كه از كتابخانه گرافيكي رايگان UniLogic و ويجت هاي HMI استفاده مي كنيد، صفحه هاي HMI به نظر مي رسد كه گويي توسط يك گرافيست طراحي شده اند. ويرايشگر ساده HMI از لايه ها، شفافيت تصوير، همپوشاني و چرخش پشتيباني مي كند.
ويجت‌هاي پخش‌كننده ويديو و صدا، نمودارها و سنج‌هاي روند پيچيده براي نمايش مقادير زمان اجرا و نمايش جدول داده‌ها در جعبه ابزار HMI قابل مشاهده هستند، فقط آنها را بكشيد و روي صفحه نمايش خود رها كنيد.

6. صفحات وب پيچيده ايجاد كنيد
براي طراحي صفحات وب زيبا اصلاً نيازي به دانستن HTML نداريد: رابط كشيدن و رها كردن با ويرايشگر HMI يكسان است و كتابخانه گرافيكي غني در اختيار شماست. جعبه ابزار صفحه وب، كنترل ها و ابزارك هاي كاربر را ارائه مي دهد، كه كاربر نهايي را قادر مي سازد تا داده هاي برنامه را از طريق هر مرورگر وب مشاهده و وارد كند.

7. يك بار آن را بسازيد، سپس دوباره استفاده كنيد - صرفه جويي در زمان نهايي
UDFB ها، صفحه هاي HMI و صفحات وب خود را به كتابخانه اضافه كنيد. سپس، آن‌ها را در جايي كه نياز داريد بكشيد و رها كنيد—UniLogic از برچسب‌ها مراقبت مي‌كند. مي توانيد كتابخانه خود را در هر پروژه اي وارد كنيد و آن را با ديگران به اشتراك بگذاريد.

8. زبان: از ايتاليايي به چيني با فشار يك دكمه…
UniLogic از هر زباني كه مي توانيد تايپ كنيد پشتيباني مي كند - از جمله زبان هاي آسيايي مانند چيني، ژاپني و كره اي. شما به سادگي متن ترجمه شده را در ترجمه جدول زبان وارد كنيد. شما مي توانيد فوراً زبان HMI را از طريق اقدامات كاربر يا رويدادهاي برنامه تغيير دهيد.

9. آلارم داخلي - به راحتي ايمني برنامه را افزايش مي دهد
سيستم جامع مديريت هشدار مطابق با دستورالعمل استاندارد ISA 18.2 براي پياده سازي، بهره برداري و مديريت سيستم هاي هشدار در صنايع فرآيندي طراحي شده است. اين سيستم كه پياده‌سازي و كاركرد آسان است، داراي تعدادي ويژگي است كه به اپراتورها اجازه مي‌دهد هشدارها را شناسايي كرده، آن‌ها را تجزيه و تحليل كنند و اقدام كنند.
اينها عبارتند از Alarm Banner كه به اپراتورها هشدار مي‌دهد، جدول خلاصه هشدار كه مديران را قادر مي‌سازد تا هشدارهاي فعال را بررسي كرده و اقدامات لازم را انجام دهند، و ويجت نمايشگر وضعيت هشدار HMI، كه به اپراتورها اجازه مي‌دهد همه هشدارها را مشاهده كنند، وضعيت را بررسي كنند، آنها را غيرفعال كنند و در قفسه بگذارند. و حتي براي وارد كردن نظرات از طريق صفحه كليد مجازي UniStream.
UniS

tream مي تواند گزارش هشدار را از طريق FTP صادر كند، آن را به عنوان پيوست ايميل ارسال كند، يا اپراتور ممكن است آن را مستقيماً از كنترلر از طريق يك DOK كپي كند. هشدارها داراي پشتيباني كامل چند زبانه هستند.

10. ارتباطات: پيكربندي برنامه نويسي نيست
پيكربندي و پياده سازي ارتباطات فوق العاده سريع و آسان است. ارتباطات داده UniStream مستقل از Ladder عمل مي كند. يك PLC منفرد مي‌تواند شامل چندين تعريف برده و همچنين چندين تعريف اصلي باشد.
UniStream مي تواند با هر دستگاهي از طريق پشتيباني plug-and-play براي پروتكل هاي فيلدباس اصلي مانند MODBUS، CANopen، SNMP، DF1 Slave و EtherNet/IP-به علاوه پيام نويس ارتباط برقرار كند، كه ارتباطات داده با دستگاه هاي خارجي مانند مبدل هاي فركانس را امكان پذير مي كند. باركدخوان ها و چاپگرها از طريق هر پروتكل اترنت، CANbus يا سريال شخص ثالث. UniStream همچنين از CAN Layer 2، FTP Client/Server، SMS، ايميل و ارتباطات از طريق مودم GSM/GPRS پشتيباني مي كند.
UniStream متصل مي شود: از راه دور به داده هاي خود دسترسي داشته باشيد پشتيباني VNC به شما امكان مي دهد از طريق رايانه شخصي، تلفن همراه يا رايانه لوحي به كنترل كننده هاي UniStream دسترسي داشته باشيد. وب سرور داخلي نيز نظارت از راه دور برنامه و ويرايش داده ها را فعال مي كند.

UniLogic، مانند همه نرم افزارها و ابزارهاي Unitronics، از جمله به روز رساني، ممكن است از وب سايت Unitronics به صورت رايگان دانلود شود. علاوه بر اين، خط مشي استاندارد مراقبت از مشتري Unitronics به شما امكان مي دهد از پشتيباني فني شخصي سازي شده و همچنين مشاركت نامحدود در انجمن پشتيباني فني بسيار فعال و تعديل شده Unitronics بهره مند شويد.

UniStream نسل جديدي از كنترلرهاي PLC + HMI است كه نتيجه بيش از 20 سال تجربه توسعه PLC همراه با قوي ترين روندهاي اتوماسيون امروزي است. برنامه هاي كنترلي شما از ماژولار بودن منحصر به فرد UniStream بهره مي برند، از جمله:

• پردازنده‌هاي قدرتمند و دوگانه—كه به زمان اسكن سريع‌تر، تا 2048 ورودي/خروجي و بيش از 2 مگابايت حافظه عملوند ترجمه مي‌شوند.

• پنل هاي لمسي HMI با كيفيت بالا در ابعاد مختلف – همراه با ويرايشگر HMI103bq با كاربري آسان براي طراحي نمايشگر زيبا.

• I/Oهاي پيچيده و با صرفه جويي در فضا—نصب بدون زحمت محلي و از راه دور I/O.

ساده يا پيچيده، در مقياس بزرگ يا كوچك، مي‌توانيد UniStream را متناسب با نيازهاي برنامه دقيق خود تنظيم كنيد: پانل HMI مورد نظر خود را انتخاب كنيد، يك CPU را در پشت آن بچسبانيد، و سپس ورودي/خروجي را براي ايجاد يك كنترلر همه كاره جمع‌وجور ببنديد. .


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۳:۳۷ توسط:شاهان موضوع: نظرات (0)