صتعت صتعت .

صتعت

عمده مشکلات برق چیست

عمده مشکلات برق چیست

کیفیت برق برای توزیع و همچنین شبکه انتقال بسیار مهم است. هدف اصلی این سیستمها تأمین برق مناسب به مشتری است و این قدرت باید برای ولتاژ و فرکانس مشخص قابل اطمینان و سازگار باشد. کیفیت برق به دلیل مشکلات مختلف تحت تأثیر قرار می گیرد که برخی از آنها گذرا ، ولتاژ بیش از حد ، افتادگی و غیره است. این مشکلات می تواند صدمات زیادی به ماشین آلات یا تجهیزات وارد کند ، عمر تجهیزات بستگی به کیفیت توان دارد. کیفیت مناسب برق به تجهیزات اجازه می دهد تا به درستی کار کنند و بنابراین عمر تجهیزات را نیز می توان با این کار افزایش داد.



ترانسفورماتور جریان
ترانسفورماتور ولتاژ
ترانسفورماتور ابزار
تخلیه جزئی
آزمایش عایق
چگونه از ولتاژ مضاعف جلوگیری کنیم

مشکلاتی که ممکن است به دلیل منبع تغذیه نامناسب ایجاد شود چیست؟
خرابی تجهیزات
فرسودگی بیش از حد یا عمر تجهیزات تحت تأثیر قرار می گیرد
هزینه به دلیل خرابی افزایش می یابد
تعمیر و نگهداری بالا
زمان و هزینه
کیفیت خوب قدرت چه اهمیتی دارد؟
نوسانات جزئی می تواند تجهیزات الکترونیکی فروشگاه اتوماسیون صنعتی را تحت تأثیر قرار دهد ، بارهای الکترونیکی جدید می توانند شرایط نامناسبی ایجاد کنند. برای انجام هرگونه فرآیند صنعتی ، ما باید از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی خاصی استفاده کنیم و به دلیل کیفیت نامناسب قدرت ، این تجهیزات به درستی کار نمی کنند ، بنابراین بر روند صنعتی تأثیر می گذارد. تجهیزات الکترونیکی که جدید هستند نسبت به تغییرات قدرت حساس تر خواهند بود.

به دلیل مشکلات برق دستگاه الکترونیکی می تواند اعوجاج هارمونیکی ایجاد کند ، بسیاری از دستگاه های الکترونیکی تحت تاثیر مشکلات برق قرار می گیرند. منبع مشکلات برق همچنین می تواند بر دستگاه های الکترونیکی تأثیر منفی بگذارد. بنابراین ما باید مطمئن شویم که قدرت ارائه شده به تجهیزات از کیفیت خوبی برخوردار است تا تجهیزات بتوانند عملکرد خود را انجام دهند.

چگونه می توان تجهیزات را در برابر مشکلات کیفیت برق محافظت کرد؟
منبع تغذیه را بهبود بخشید
ایمن سازی تجهیزات
کنترل اختلال
دلایل عمده مشکلات برق چیست؟
سالخورده
سیستم برقی قدیمی
خرابی تجهیزات
نگهداری نامناسب
مدار اضافه بار
سیم کشی و اتصال زمین به درستی انجام نمی شود
مشکلات سیستم انتقال نیرو
بارهای الکترونیکی برای ساختمان مناسب نخواهد بود
هیچ راه حلی برای تجهیزات جدید وجود ندارد
حفاظت از مدار می تواند نامناسب باشد
تغییر در مقدار ولتاژ و فرکانس می تواند بر کیفیت برق تأثیر بگذارد. به دلیل تغییر در بار ، مقدار می تواند متفاوت باشد. تغییر فرکانس می تواند به دلیل پویایی سیستم یا به دلیل هارمونیک ها رخ دهد.

چگونه می توان مشکلات کیفیت برق را تعیین کرد؟
سیستم خودکار بدون هیچ دلیلی عملکرد خود را متوقف می کند
قطع کننده مدار می تواند بدون هیچ گونه بار اضافی کار کند
تجهیزات معیوب
عملکرد تجهیزات ممکن است به دلیل رعد و برق تحت تأثیر قرار گیرد
خرابی سیستم الکترونیکی
گرم شدن بیش از حد ترانسفورماتور
خرابی موتور
خرابی خازن
مهمترین مسائل مربوط به کیفیت برق چیست؟
افت ولتاژ
گذرا
ولتاژ متورم می شود
وقفه
اعوجاج شکل موج
تغییرات فرکانس
نوسان ولتاژ
افت ولتاژ

مقدار ولتاژ می تواند تغییر کند یا می تواند به عنوان کاهش ولتاژ توضیح داده شود. در طول این مشکل برق ، ولتاژ می تواند بیش از شصت درصد کاهش یابد. افت ولتاژ می تواند به دلیل خرابی در شبکه انتقال و توزیع ایجاد شود ، همچنین ممکن است به دلیل اتصال بارهای سنگین رخ دهد. افت ولتاژ همچنین می تواند به دلیل راه اندازی موتور ایجاد شود زیرا در هنگام راه اندازی موتور قدرت بیشتری از نیاز آن را می گیرد و این را می توان با استفاده از درایو سرعت متغیر حل کرد. در اصل ، افت ولتاژ کوتاه مدت ولتاژ پایین است که می تواند توسط سوئیچینگ برق ایجاد شود و این می تواند به تجهیزات آسیب برساند.

انواع مختلف افت ولتاژ با توجه به مدت زمان و مقدار ولتاژ وجود دارد. انواع مختلف افت ولتاژ عبارتند از افتادگی آنی ، افتادگی لحظه ای و افتادگی موقت.

راه حل

ما می توانیم با استفاده از یو پی اس تک فاز مشکل افت ولتاژ را حل کنیم یا از ترانسفورماتور ولتاژ ثابت نیز استفاده کنیم.

گذرا

ولتاژ گذرا کوتاه مدت است ، بیشتر به دلیل برخورد صاعقه ایجاد می شود. در جریان افزایش قدرت ، ولتاژ 110 or یا بالاتر خواهد بود ، این مشکل همچنین می تواند در صورت خاموش شدن تجهیزات الکتریکی سنگین رخ دهد. به دلیل گذرا یا موج زیاد ، بسیاری از خرابی تجهیزات ممکن است به دلیل موقت گذرا رخ دهد.


موج ممکن است پیوسته یا لحظه ای باشد ، افزایش مداوم بین 250-1000 ولت متغیر است که می تواند به دلیل عملکرد موتور ایجاد شود. نوسانات لحظه ای می تواند بین 250-3000v متغیر باشد و این می تواند به دلیل تغییر بار القایی ایجاد شود. دو نوع گذرا وجود دارد و آنها گذرا تکانشی و گذرا نوسانی هستند.

رعد و برق تغییرات سریع در سطح ولتاژ و جریان ایجاد می کند و این مشکل قدرت را می توان به عنوان طبقه بندی کرد

گذرا گذرا اگر زمین مناسب نباشد این مشکل ممکن است بوجود آید. یک تغییر سریع در جریان یا ولتاژ را می توان گذرا نوسانی نامید و اگر بار القایی یا خازنی را خاموش کنیم ، می تواند ایجاد شود. این نوع گذرا رخ می دهد زیرا بار در برابر تغییر مقاومت می کند.

راه حل

سرکوب کننده موج ، تنظیم کننده های ولتاژ ، منبع تغذیه بدون وقفه ، تهویه مطبوع.

ولتاژ متورم می شود

این افزایش ولتاژ برای مدت کوتاهی است ، دقیقاً برعکس افت ولتاژ است. این نوع مشکل برق به دلیل کاهش بار در یک مدار ایجاد می شود و همچنین می تواند به دلیل نقص در اتصال خنثی رخ دهد. فروشگاه اتوماسیون صنعتی پیامدهای عمده ناشی از آن می تواند خرابی تماس الکتریکی ، چراغهای سوسو زدن ، تخریب عایق و غیره باشد.

راه حل

UPS ، تهویه مطبوع خط برق

وقفه

این یک مشکل برق است که در آن ولتاژ تغذیه وجود ندارد یا می توان آن را به عنوان از دست دادن کل قدرت توصیف کرد. وقفه بیشتر به وقفه لحظه ای و وقفه موقت طبقه بندی می شود. وقفه لحظه ای می تواند تا سه ثانیه طول بکشد در حالی که وقفه موقت می تواند یک دقیقه طول بکشد. وقفه می تواند به دلیل آسیب شبکه برق ، ممکن است به دلیل خرابی قطع کننده مدار ایجاد شود ،

راه حل

UPS

اعوجاج شکل موج

اعوجاج شکل موج را می توان به عنوان یک انحراف حالت پایدار از موج سینوسی فرکانس توان توضیح داد. اعوجاج شکل موج به پنج نوع تقسیم می شود و آنها افست DC ، هارمونیک ، بین هارمونیک ، بریدگی و نویز هستند. افست DC القاء جریان DC به سیستم توزیع AC است ، این می تواند به دلیل خرابی هر جزء رخ دهد. جریان DC می تواند به دلیل گرمای بیش از حد یا به دلیل اشباع ترانسفورماتور ایجاد شود. هارمونیک تغییر یا تغییر فرکانس قدرت است و علائم آن قطع شدن مدار ، گرمای بیش از حد ترانس و غیره است.

اختلالات ولتاژ که توسط دستگاه های الکترونیکی ایجاد می شود ، نامیده می شود که این نوع مشکل برق مشکلات انتقال داده ، از دست دادن داده ها را ایجاد می کند. سر و صدا در سیستم قدرت را می توان ولتاژ یا جریان ناخواسته ای دانست که توسط دستگاه الکترونیکی ایجاد می شود. مشکلات عمده ای که می تواند در اثر سر و صدا ایجاد شود ، خرابی قطعات ، خرابی تجهیزات و غیره است.

راه حل

تجهیزات آسیب دیده ، فیلترهای هارمونیک ، UPS را تعویض کنید

تغییرات فرکانس

تغییر فرکانس عبارت است از تغییر فرکانس سیستم قدرت فروشگاه اتوماسیون صنعتی از مقدار تعیین شده آن. این نوع مشکل به دلیل تغییرات بار ایجاد می شود ، این نوع مشکل برق بسیار نادر است. همچنین می تواند به دلیل زیرساخت ضعیف برق و همچنین در صورت بارگیری زیاد ژنراتور ایجاد شود.

راه حل

UPS

نوسان ولتاژ

تغییر در مقدار ولتاژ نوسان ولتاژ است ، بیشتر این مشکل قدرت ناشی از بارهای قدرت بالا مانند یک موتور است. عملکرد بارهای قدرت بالا تغییرات ولتاژ فرکانسی کوچک ایجاد می کند. مشکل اصلی ناشی از این مشکل برق این است که بر عملکرد دستگاه های برقی و الکترونیکی تأثیر می گذارد.

راه حل

تهویه مطبوع برق ، UPS

کیفیت خوب برق چه مزایایی دارد؟
می توان انرژی را ذخیره کرد
افزایش دما قابل کنترل است
عمر تجهیزات بهبود می یابد
تجهیزات به درستی کار می کنند
هزینه نگهداری کمتر
بهبود تولید


برچسب: تجهیزات اتوماسیون صنعتی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۵۳:۲۰ توسط:شاهان موضوع: نظرات (0)