صتعت صتعت .

صتعت

ربات ها در تولید

در سطح جهانی، ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی با قابلیت‌های یادگیری مستقل، چشم‌انداز تولید را متحول می‌کنند.


ربات ها در تولید
کلمه ربات ریشه اسلاوی دارد، معنی مرتبط با کار، و به همین دلیل است که مرتبط شده است، رایج ترین توجیه برای استفاده از ربات این است که کارهای سخت و یکنواخت و اغلب دشوار را از بین می برد. یا برای کارگران انسانی خطرناک است. اولین ربات مدرن توسط جورج دیول، مخترع آمریکایی در سال 1954 به ثبت رسید، اما تنها در اوایل دهه 60 توسط جنرال موتورز مورد استفاده قرار گرفت، بنابراین تاریخچه ربات اچ ام ای مدرن تنها حدود 6 دهه است. اما نمونه‌هایی از چنین تلاش‌هایی وجود دارد که حتی قرن‌ها قبل از عصر مشترک برای کاهش تلاش انسان‌ها با کمک چنین ابزارهایی انجام شده است و تلاش تا امروز ادامه دارد. امروزه ربات‌ها انقلابی در تولید ایجاد کرده‌اند و کشورهای پیشرو در قرعه‌کشی تولید - ژاپن، آلمان، کره، چین و ایالات متحده آمریکا از جمله کشورهایی هستند که در تعداد نصب ربات‌ها پیشرو هستند. در حال حاضر هند در بین کشورها از نظر نصب ربات در رتبه یازدهم قرار دارد.

بنابراین چه عواملی در تراکم کم ربات در هند به طور کلی نقش دارند؟


راشمی رنجان موهاپاترا
با توجه به عوامل موثر بر تراکم ربات، هزینه ربات ها یک عامل اصلی است. فقدان کارگران ماهر برای کار با روبات ها نیز دلیلی است. راشمی رانجان موهاپاترا، مدیر عامل آسیای جنوب شرقی و هند، کمپی، می‌گوید: ارتقاء مهارت و مهارت مجدد کارکنان برای ایجاد توانایی آنها در کار با روبات‌ها ضروری است و این در درازمدت کمک خواهد کرد. اما هند در بخش روباتیک در حال ظهور است. بیشتر صنایع در حال تجهیز خطوط تولید خود به روبات ها هستند. آمار فعلی نشان می دهد که اتوماسیون تقاضای زیادی دارد. پس از قرنطینه، صنایع در تلاش هستند تا ربات‌های بیشتری را برای اطمینان از تولید یکپارچه نصب کنند. برای خواندن پاسخ کامل اینجا را کلیک کنید


متئو داریول
متئو داریول، استراتژیست اصلی نوآوری در Bosch Rexroth، که با آنچه موهاپاترا می‌گوید موافق است، می‌گوید: «متاسفانه، من در بازار هند متخصص نیستم، اما می‌توانم دلایلی را از دیدگاه جهانی بیان کنم. من مجبور نیستم کسی را در مورد افزایش عملکردی که روبات‌ها می‌توانند ایجاد کنند، متقاعد کنم. plc آنچه من می خواهم به آن اشاره کنم عوارض جانبی استفاده از ربات ها است: هزینه سرمایه اولیه زیاد، روبات ها رایگان نمی آیند، بسته به کاربرد آنها می توانند بسیار گران باشند. اگر افزایش عملکرد کم باشد، فرض کنید فقط چند درصد باشد، در این صورت ممکن است دیدن بازگشت سرمایه شما بیشتر طول بکشد. و برنامه‌نویسی و نگهداری ربات‌ها به مهارت‌های بسیار خاصی نیاز دارد: از نقطه نظر نرم‌افزار، فروشندگان ربات دارای زبان‌های اختصاصی هستند که به افراد تایید شده در کارکنان کارخانه (یا در یک شرکت خدمات مهندسی مجاور) نیاز دارند. برای خواندن پاسخ کامل اینجا را کلیک کنید


میهیر پنجابی
"من فکر می کنم صنعت هند ذاتاً توسط دو فلسفه هدایت می شود - "نیاز مادر اختراع است" - "Jugaad" برای حل مشکلات زندگی واقعی. میهیر پنجابی، مدیر معمار راه حل‌های هوش مصنوعی، اظهار می‌دارد: «پول مهم است» - تحلیل مستمر هزینه و فایده. میهیر نیز همین دلایل را می‌داند: دسترسی با هزینه‌های مقرون‌به‌صرفه، پشتیبانی از اکوسیستم و اپراتورهای ماهر یا فقدان آن‌ها به‌عنوان دلایل تعداد کم روبات‌ها در هند، اما دلیل چهارمی را نیز به آن اضافه می‌کند - مهندسی دیجیتال. میهیر خاطرنشان می کند: «صنایع برای مدتی در مورد دیجیتال شدن صحبت می کردند، اما پذیرش آن مانند هر تغییر مخرب دیگری کند بوده است. برای خواندن پاسخ کامل اینجا را کلیک کنید


جان لیوینگستون
صنعت خودرو در هند - در سطح جهانی رقابتی - در استقرار روبات‌هایی که تقریباً نیمی از نصب را تشکیل می‌دهند، پیشتاز است. بنابراین، چه بخش هایی غیر از خودروسازی هستند که می توانند از ربات های بیشتری استفاده کنند؟ ربات‌ها برای کمک به انسان‌ها و تکرار اعمال آن‌ها ساخته شده‌اند. آنها را می توان در صنایع تولیدی، تحقیقاتی، هوافضا، بیمارستان ها، اکتشافات زمین شناسی، امنیت و بازرسی، تولید انبوه کالا و غیره استفاده کرد! جان لیوینگستون، بنیانگذار مدیرعامل و معمار محصول، Johnnette Technologies Pvt Ltd. می گوید: دقت، کارایی، ابزار ایمنی و توانایی آنها برای رسیدن به مکان های غیرقابل دسترس، انقلابی را در سال های آینده به ارمغان خواهد آورد.

به گفته راشمی رنجان موهاپاترا، رباتیک و هوش مصنوعی فناوری‌های عصر جدیدی هستند که توسط صنایع برای بهبود کیفیت تولید مورد استفاده قرار می‌گیرند. وی تصریح کرد: به غیر از بخش خودرو، ربات ها در صنایعی مانند برق و الکترونیک، شیمیایی، ماشین آلات، زیست پزشکی، تحقیقات دفاعی، غذا و نوشیدنی و غیره مجهز هستند.

"به طور بالقوه هر عملیات مونتاژ دستی می تواند با استفاده از روبات ها/کوبات ها خودکار شود. من بخش های اصلی را می بینم: نیمه هادی ها، مونتاژ دقیق، CNC و ساخت افزودنی ها. اگر مفهوم «ربات» (استاتیک) را به «AGV» (ربات‌های متحرک) بسط دهیم، بخش مهم دیگری که پتانسیل بالایی دارد، اینترالجستیک است. انبارها عالی هستند

ارزش گذاری و حل مشکلات زمین به طور موثر. اقتصاد - آنها با یک برنامه سربه سر روشن و سریع مقرون به صرفه هستند. و اکوسیستم - آنها به راحتی از جمله قطعات یدکی و خدمات در دسترس هستند، میهیر توضیح می دهد.

آیا استفاده روزافزون از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، تقویت بسیار مورد نیاز را برای استفاده گسترده تر از روبات ها فراهم می کند؟ خوب، اینها بازیگران نقش مهمی در صنعت رباتیک هستند. جان لیوینگستون می‌گوید: با استفاده از هوش مصنوعی و ML، آنها به ربات کمک می‌کنند تا داده‌های فیزیکی و لجستیکی را درک کند تا فعال باشد و مطابق با آن پاسخ دهد. توانایی روبات‌ها برای اجتناب از موانع و تعامل پویا تنها به این دلیل است که ML و هوش مصنوعی نقش درستی در تشخیص اشیاء با جزئیات بیشتر ایفا می‌کند. او می افزاید: آنها تمایل دارند ربات هایی بسازند تا از نظر تشخیص کار و حل مسئله به سطوح انسانی برسند و از این رو این شکاف را پر می کنند تا کاملاً خودمختار شوند.

راشمی رانجان موهاپاترا همچنین بر این نکته تاکید دارد که هوش مصنوعی، یادگیری ماشین و رباتیک با هم ترکیب شده‌اند، بعد جدیدی از تکنیک‌های اتوماسیون را باز می‌کنند. با حرکت بخش جوش به سمت اتوماسیون صنعتی، KEMPPI چشم انداز ارتقاء فناوری جوشکاری با هوش مصنوعی را دارد. ما به معرفی منابع قدرتی که هر رباتی عاشق آن می شود ادامه خواهیم داد.» او درباره تجربه در شرکت خود می گوید.

کاملاً، متئو داریول موافق است. "هوش مصنوعی با "الکتریسیته جدید" مقایسه شده است، اما ما هنوز نمی توانیم دامنه کامل آن را درک کنیم. این فناوری بسیار فراگیرتر خواهد بود و امکان پذیرش سریعتر راه حل های جدید روباتیک را فراهم می کند. «هوش لبه چیزی است که من تقریباً بیش از 3 سال است که به آن بشارت داده‌ام، و من قویاً معتقدم که آینده همه چیز در مورد هوش لبه‌ای مشترک است، جایی که موجودات هوشمند - انسان‌ها و روبات‌ها - به طور فعال با یکدیگر همکاری می‌کنند تا واقعیت‌های پیچیده را حل کنند. میهیر پنجابی آن را می‌بیند: مشکلات جهانی.

توانایی روبات ها برای اجتناب از موانع و تعامل پویا تنها به این دلیل است که ML و AI نقش درستی در تشخیص اشیاء با جزئیات بیشتر دارند. آنها تمایل دارند ربات هایی بسازند تا از نظر تشخیص کار و حل مسئله به سطوح انسانی برسند و از این رو شکاف را برای تشکیل کاملاً خودمختار پر می کنند. جان لیوینگستون بحث را خلاصه می کند، هوش مصنوعی و ML هنوز در مراحل ابتدایی خود در رابطه با برنامه های روباتیک هستند، اما آنها در حال حاضر تأثیر مهمی دارند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۲۵:۵۷ توسط:شاهان موضوع: نظرات (0)